torsdag 5 januari 2012

Without your love - Del 11

Taylor:
- Eller så kanske vi ska kolla på en annan film! Sa jag efter ungefär en halvtimme och höll för ögonen.
- Näjje, det är ju nu det börjar bli spännande! Sa hon. Jag lossade lite på händerna jag hade för ögonen och såg hur koncentrerad Jenna va i filmen. Jag klamrade mig fast vid Jenna och skakade jättemycket efter att ha sett en liten del av filmen.
- Är du verkligen så rädd? Rädd som ett litet barn. Sa Jenna och fnissade lite. Jag suckade bara och försökte visa att jag inte var ett barn genom att kolla på filmen. Just då hoppade en rabiessmittad tjej upp från ingenstans och jag skrek högt och länge. Jenna slängde sig ner på golvet med en duns.
- Sluta Skrämmas sådär! Sa hon och kippade efter andan. Sedan började vi båda skratta.
------------------------------------------------------------

Jenna:
När Taylor skrek blev jag så rädd att jag ramlade ner från sängen.
- Är man bäst på att skrämmas så är man! Skrattade Taylor.
- Mm, eller hur. Suckade jag och skrattade sedan lite.

- Tiden går fort när man har roligt! Sa jag och kollade ut genom fönstret. Det var alldeles mörkt ute, så vi båda tyckte att vi skulle gå och lägga oss. Jag gick in till badrummet och gjorde mig iordning för att sova. När jag var färdig gick jag ut från badrummet och såg Taylor ligga och sova på sängen, med kläderna på.
- Älskling? Sa jag ganska tyst och började skaka på honom. Han slog sakta upp ögonen och kollade på mig, sedan la han sig ner igen.
- Taylor! Skrek jag och han klev upp ur sängen. Han såg vettskrämd ut. Han kollade på mig med en sur blick. Jag sat bara och skrattade.
- Ursäkta mig, men jag sov faktiskt. Mumlade Taylor och gäspade.
- Jag skulle bara väcka dig för att du kanske inte ville sova i kläder. Sa jag och skrattade.
- Okej, tack, men nästa gång kan du väl låta mig fortsätta sova? Sa han.
- Okej då. Sa jag. Han började ta av sig sina kläder och kröp ner under täcket i kalsonger. Jag bara log och la mig till rätta. När jag hade sovit en stund vaknade jag av att det kändes som att någon satt och kollade på mig. Jag satte mig upp i sängen, men det var för mörkt för att kunna se något. Jag uppfattade en rörelse mittemot sängen. Månen började lysa in, men jag såg inget. Jag skulle väcka Taylor, men istället för att lägga min hand på hans arm så la jag den i något blött. Plötsligt såg jag en skugga. Skuggan höjde en kniv och jag kände ett nackgrepp. Jag vaknade med ett ryck och kallsvettades. Jag kände en hand på kinden. Jag skrek till.
- Sschh, ta det lugnt. Det är bara jag! Viskade Taylor. Jag tog tag i hans hand och flyttade mig närmre honom.
- Bara en dröm. Sa jag och tog hans hand och la den runt min midja. Sedan somnade jag och vaknade inte mer den natten.

Taylor:
När jag vaknade på morgonen sov Jenna fortfarande. Jag bestämde mig för att jag skulle väcka henne som hon väckte mig.
- Älskling? Sa jag, fnissade till lite och skakade hennes arm. Hon reagerade inte.
- Jenna! Skrekjag och hon ryckte till och spärrade upp ögonen.
- Godmorgon sötaste! Sa jag och pussade henne lätt på kinden.
- Jag måste få sova. Sa Jenna och kollade trött på mig.
- Men vi måste gå och äta frukost nu! Svarade jag.
- Jag hatar dig. Mumlade Jenna och dängde löst till mig med en kudde.
- Älskar dig också! Sa jag glatt och gick in till badrummet. Jag hoppade in i duschen och stod kvar där i tjugo minuter ungefär. Jag klev ut och torkade mig. Sedan satte jag på mig en svart t-shirt och ett par mörkblåa jeans. Innan jag gick ut från badrummet fixade jag håret litegrann. När jag gick ut från badrummet låg hon kvar i sängen och sov. Jag letade efter något föremål som kunde låta och hittade en bricka av plåt. Jag slängde den i golvet och Jenna hoppade till.
- Okej! Ta det lugnt, ska bara hoppa in i duschen en snabbis. Sa hon och släpade sig in i badrummer. Jag skrattade lite tyst för mig själv och sedan började jag hålla på med min telefon. Efter kanske tre kvart kom hon ut.
- Hoppa in i duschen en snabbis? Frågade jag och låtsades gäspa. Hon kollade på mig och rynkade på näsan. Hon satte på sig ett vitt linne och ett par jeansshorts. Jag kollade på klockan och märkte att det bara var en kvart kvar av frukosten.
- Det är en kvart kvar av frukosten, så vi måste gå nu om vi ska hinna! Sa jag och kastade på mig skorna och öppnade dörren. Jenna började sätta på sig skorna, sedan pussade hon mig och satte på mig en keps.
- Annars måste vi ut på en joggingtur, och det orkar jag inte! Sa Jenna och log. Jag fnissade lite, sen gick vi ner. Jag tog ett glas apelsinjuice, en macka och lite youghurt och Jenna tog äppeljuice och en liten macka.
- Ska du bara äta det där lilla? Frågade jag.
- Jaa? Man vill ju inte bli tjock! Sa Jenna. Nä, jag driver, sådan är inte jag. Men jag är inte så jättehungrig. Och isåfall äter jag ju jättemycket lunch!
Jag bara nickade och fortsatte äta. När vi var färdiga och skulle gå kom det fram tre tjejer som frågade om autograf och bild. De frågade mig om jag kunde ta korten, och det sa jag såklart ja till. En av tjejerna sa att hon ville ha kort på mig och Taylor, så hon fick det. Taylor pussade mig på kinden och jag log.
- Tack så mycket! Sa en av tjejerna, som hette Dakota. När vi hade sagt hejdå till tjejerna gick vi upp på rummet.
- Ska vi ner på stranden? Undrade Jenna.
- Vilken strand? Frågade jag.
- Den stranden vi träffades på såklart! Svarade Jenna och jag kände mig dum. Såklart vi skulle dit!
- Kommer du ihåg hur du fick springa ifrån alla galna tjejerna? Och att allt detta sedan ledde till det här! Sa Jenna drömmande och kysste mig.
- Att vi sedan gick till ditt hotellrum och Nathan kom. Blev du verkligen ledsen när vi gick? Det såg så ut iallafall!
- Du vet Twilight-filmerna? Frågade jag och Jenna nickade. Då blir ju Jacob inpräglad i Renesmee,  ungefär så blev det. Kort sagt, jag blev inpräglad. Och jag tålde inte att se dig och honom tillsammans när det var han som var störd. Men jag hade inte tänkt slå honom, så jag gjorde inte det.
- Det var bra Taylor. Jag menar, han är så känslig av sig! Skrattade Jenna till.
- Han knäckte handen när han slog mig i magen.. Jag började asgarva.
- Han är väl inte tokig. Sa Jenna plötsligt. Jag slutade genast skrattaoch kollade på Jenna och gapade.
- Nej, jag menar bara att han är en härlig kille. Men asså det är ju dig jag älskar. Sa Jenna och la sin hand på min axel.
- Ja, men han är ju såå trevlig. Han sköt oss båda, och du känner honom, guud så trevlig han är! Sa jag och försökte låta så ironisk som jag bara kunde.
- Taylor.. Jag avbröt henne.
- Hur faan kan du tänka så? Jag fattar inte vad du tänker med. Det är bara att säga att du vill ha honom, du behöver inte playa runt. Det va alltså du som skickade smset.. Jag kollade ursinnigt på Jenna, men hon bara log.
- Du vet att jag älskar dig va? Sa Jenna och försökte kyssa mig, men jag drog mig undan.
- Gå då! GÅ! Skrek jag och pekade mot dörren.
- Men Taylor, jag skojade ju bara! Jenna blev tårögd.
- Aa, såklart du gjorde.. Men du kanske har rätt? Jag har ju inte försökt mörda någon! Jaa, han är ju bättre än mig! Sa jag och log ironiskt.
- Snälla, tvinga mig inte att bo hos honom. Han kommer mörda mig, för att sedan kunna mörda dig, fattar du inte det? Sa Jenna med tårar i ögonen.
- Då får det väl bli så. Sa jag bestämt.
- Ge dig. Jenna slog till mig på armen med en kudde. Hon såg glad ut, men man såg att hon hade varit tårögd.
- Jag menade inte vad jag sa Taylor. Det bara kom. Men en sak sa jag som jag menade.
- Vad? Jag kollade mot Jenna och hon log.
- Att det är dig jag älskar. Vi började kyssas.
-------------------------------------------------------------
Sry för sämst uppdatering, men asso det är faktiskt lov..
I helgen ska jag till mina kusiner, så jag kommer inte kunna lägga ut några delar i helgen, men jag kommer skriva de iallafall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar